вторник, 3 март 2015 г.

Как да намерите добър копирайтър?

В търсене на професионални копирайтинг услуги


Копирайтингът не е за всеки. Ако вече сте попадали на копирайтъри с лош правопис, липсваща пунктуация или объркан синтаксис, то сте се убедили в това по трудния начин. Който предлага копирайтинг услуги, трябва да бъде не само господар на думите, но и да притежава отлична езикова грамотност. Изглежда очевидно, но практиката в България постоянно доказва обратното.

Търсене в Google


Учудващо голям брой хора, които се занимават с копирайтинг и пишат съдържание за уеб, всъщност са неприкрити езикови анархисти. Обикновено имат специализирани познания в друга област, но нямат добра езикова подготовка и неглижират правилата. Във вечната борба между форма и съдържание те отдавна са излъчили своя победител. Контентът е техният бог, а SEO копирайтингът, ключовите думи, оптимизацията и линк билдингът - тяхната мантра. Google бързо ги намира, остава и хората да искат да ги четат.

"Има дни, в които не е важно как се пише вторник", казва Мечо Пух и под това знаме могат да се съберат всички копирайтъри по неволя. В своя защита те много обичат да изтъкват, че е важно какво казваш, не как го казваш. Обаче доста често пренебрегването на правилата пречи и на разбирането на текста. А по-грамотните клиенти остават с впечатлението, че са чели черновата.


Какво значение имат граматиката и правописът за бизнеса? 


Колко са важни граматиката, правописът и пунктуацията в света на бизнеса, доказва едно изследване, проведено в Америка. Било установено, че когато обявите за продажба на луксозни имоти са написани на правилен английски, сделките се сключват по-бързо (с три дни) и на по-високи цени (до 10%). Оказва се, че грамотно написаните текстове предизвикват по-голямо доверие, защото показват агентите като професионалисти, които добросъвестно обръщат внимание на всички детайли.

Какво да направите, за да получите добра копирайтинг услуга?


Ако не искате да плащате повторно за нова поръчка на лошо написана статия, може да потърсите услугите на редактор. Това е подходящ вариант в случаите, когато текстът съдържа полезна информация или поне има идея. Понякога си мисля, че на българския интернет не му трябват повече копирайтъри, достатъчно е да има добри редактори. Да коригират сгрешеното, да махнат ненужното и да добавят каквото е необходимо.

И следващия път, когато отново търсите копирайтинг услуги, не разчитайте, че лошият късмет не повтаря. Гледайте за няколко задължителни признака, които отличават работата на професионалния копирайтър:
  • ясно структуриран текст
  • полезна информация
  • проверени данни от надеждни източници
  • използвани техники за SEO копирайтинг
  • интересна история или различен поглед към темата
  • добър стил, правопис и пунктуация
  • накрая не се питате "Какво искаше да каже авторът?".

2 коментара:

  1. Защо по-скъп копирайтър?

    http://www.avtorsko.com/2016/05/%D0%B7%D0%B0%D1%89%D0%BE-%D0%BF%D0%BE-%D1%81%D0%BA%D1%8A%D0%BF-%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%B9%D1%82%D1%8A%D1%80/

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за коментара! Качеството струва пари.

      Изтриване